washtermostaat pierburg

— Vraag hier naar specifieke onderdelen / wagens.

Moderators: Tommer, stinne#82, Jochen., Niche

Plaats reactie
tomvanaerde
Golfmk2 newbie

washtermostaat pierburg

Bericht door tomvanaerde » do jan 09, 2014 5:09 pm

via deze weg ben ik op zoek naar een washtermostaat piereburg voor een golf 2 1600 naft met automatische choke.
het betreffende onderdeel hangt aan de carburator als er iemand een idee heeft waar je dit nog kan vinden nieuw of 2e hands
graag een seintje!!

Tommer
Site Admin

Re: washtermostaat piereburg

Bericht door Tommer » vr jan 10, 2014 2:00 am

Ik heb dit even verplaatst.

Waarom denk je dat je wasthermostaat defect is?

De symptomen die je beschreef waren niet die van een slecht werkende wasthermostaat. Een slecht werkende wasthermostaat veroorzaakt een veel te hoog stationair toerental, gestegen verbruik, ploffen in de uitlaat door te rijk mengsel, ...

Daarnaast wordt het slecht werken van je wasthermostaat meestal veroorzaakt door vuil dat de doorstroming van het onderdeel belet. Je doet er dus goed aan van het deeltje eens uit te bouwen en de doorstroomopening proper te maken.
Vervolgens kan je de werking testen door het in een bakje met (bijna) kokend water te leggen, en dan zou het metalen staafje normaal gezien naar buiten moeten schuiven, om na afkoeling terug in te trekken.

Ik heb al veel EZ's met wasthermostaat problemen op bezoek gehad, maar nog nooit een nieuwe wasthermostaat moeten monteren, telkens zat er vuil in.

Plaats reactie